Bağlanmak ne demek?
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
11 Aralık 2025
Umutsuzsun ve sorumlulukların omuzlarından mı taşıyor?
Evde yapılacak onca iş, düzenlenmesi gereken meseleler, işte ise bekleyen konular, varsa bir de ekip...
Zorunluluklar, yüklenen klişeler...
Böyle bakınca solgun görünüyorsun: N'en var kuzum? Sadece kadınım.
McKinsey ve LeanIn.Org tarafından 11 yıldır düzenlenen İşyerinde Kadının yerini konuşan rapor, bu yıl daha da çarpıcı verilerle geldi. Geçtiğimiz yıl sonuçlarına geri dönüp baktığımda özellikle terfi odağında ılımlı bir hava seziyorduk. Maalesef devamı gelmedi. Peki; çalışan deneyiminde segmentasyon konuştuğumuz bir dönemde cinsiyetçi odakta minik farklılıklar yaratsak nasıl olur?
Raporun en temel bulgusu kadınların iş hayatında hız kaybettiğini gösteriyor. Terfi arzusu giderek azalıyor, giriş seviyesinden başlayarak kariyer gelişiminde bir heyecandan söz etmek hayal olmaya başladı. Özellikle de 40 yaşından sonra, kadınlarda terfi beklentisi %52 iken, erkeklerde bu oran %71. Yüzde 20 oranındaki bu fark araştırma kapsamına giren kişi sayısını da dikkate alınca bir hayli fazla.
Bir de tabii iş hayatının olmazsa olmaz, destekçileri sponsorlar. Erkeklerin yüzde 45'inin sponsoru varken kadınlarda bu oran yüzde 31. Sponsor, hedefleri yükselten, kişinin gelişiminden sorumlu olan ama yeri geldiğinde de onu aday gösteren anlamına geliyor. Buradan da anlayacağımız kadınlara arka çıkan da azalıyor. Bu, bir güvensizlik tablosu mu, yoksa farklı bir noktaya da işaret ediyor mu, bilemiyorum.
Fakat çok emin olduğum bir nokta var.
Çalışan deneyimi odağında hayata geçirdiğimiz tüm adımları, yeni senede biraz daha bu bakış açısıyla ele almak gerektiğini düşünüyorum. Bir Kariyer projesi üzerinde çalışıyorsak, kadın çalışanlarımızın ihtiyaç analizinde bir sponsor beklentisi olup olmadığını sorgulamak, destek mekanizmalarını çeşitlendirmek ve belki de sadece bir yönerge ile kalmayıp uygulamalı örnekler sunmak gerekecek.
Koçluk veya birbirinden öğrenmeyi destekleyen adımlar, eğer kültüre uygun ise devreye alınarak daha sıkı takip sorunu bir nebze daha rahatlatabilir.
Öte yandan, işe girişten emekliliğe kadar olan yolculukta, kadın çalışanların ihtiyaçlarını hak ettikleri biçimde anlayıp anlamadığımızı da ölçmek gerekecek. Bunun için çalıştığımız markalarımızda biz çalışan toplulukları oluşturarak, bu tip konuları ortak akıl ile mesele haline gelmeden masaya yatırıyoruz.
ERG (Employee Ressource Group) veya diğer adıyla Çalışan Toplulukları; ortak akıl koyarak belirlenen konu başlıklarında fikir ve çözüm üreten mekanizmalar. Annelik, terfi bekleyen kadın lider, erkek egemen sektörlerde kadın çalışan, babalık, büyük şehirde tek başına yaşam gibi konularda kurumun atacağı adımları belirlemek adına, çalışanların ortak aklına başvurup, çalışanların sahip çıktığı bir kültürde konunun içinden bir fikir yeşertmek mümkün.
-logue ekibi de bu noktada devreye giriyor. Konunun uzmanlarını proje süresince uzmanlıklarından faydalanmak üzere davet edebiliyor. Ayrıca; objektif bir göz olarak bu süreci modere ediyor, yön veriyor ve raporluyoruz.
İş dünyasında cinsiyet eşitliği odağında konuya bakacak olursak, kadınlardaki tükenmişliğin ve umutsuzluğun önüne geçmek için en doğrusu, "N'en var kuzum?" diye sormak ve ona uygun kapsayıcı ve özellikle somut adımlar atmak olacak.
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
Dört bir yanımızı yeni çalışma modellerine geçiş mitleri sarmışken, Büyük İstifa döneminin ülkemize …
BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital …
İçinde bulunduğumuz pandemi koşulları, sosyo-ekonomik ve politik olaylar küresel boyutta şirketlerin %60’ının …