blog thumb

Yeni seneye -logue’un ismini aldığı Lionel Logue’un çok değerli bir sorusuyla başlıyoruz. “Söyleyebileceklerinin en iyisi bu mu?” Sıradan bir sohbet sırasında bile dikkate alınması gereken bu ifade, iletişimin pek çok öğesinin her birimiz için ne denli önemli ve vazgeçilmez olması gerektiğinin altını çiziyor. Son dönemde insan kaynakları profesyonellerinin üst düzey yöneticilerin sosyal medya hesaplarını yönetme talepleri sırasında öne çıkan noktaları sizler için derledik.

Pandemiyle geçirdiğimiz son 2 yıldır hiç olmadığı kadar iç iletişimde üst düzey yöneticilerin çalışanlarla birebir iletişime hatta etkileşime geçtiği haberlerini alıyoruz. Temmuz 2020’de henüz pandeminin başında, McKinsey’nin Amerika’da yürüttüğü bir araştırmada CEO’lar çalışanlarının onlardan beklentilerini çok net anladıklarını dile getiriyorlardı.

  • Şeffaf olmamızı ve gerçeği konuşmamızı
  • Onların bizden beklentisinin büyük olduğunu ve liderlik etmemiz gerektiğini
  • Siz biz demeden, hepimizin aynı tehdit altında olduğunu
  • Her kurumun gerçekliğine uygun farklı mesajlar verilmesi gerektiğini anladıklarını paylaştıkları bu makale sonrası, geri adım atmadan aynı yolda ilerlemek için onları ikna etmek gerektiğine inanıyorum.

Kurulduğumuz günden bu yana farklı sektörlerden markaların üst seviye yöneticilerinin sosyal medya hesaplarına içerik üretiyoruz. Hikayecilik becerilerini dikkate alarak, son 2 yıldır çalışanlarıyla konuşan ve onlara hitap eden liderlerin eksilmesini istemediğimiz apaçık ortada.

Kim konuştu?

  • Çalışanlar ve üst yönetimin pandemi gibi beklenmedik bir koşulda aynı meselelere odaklanmaları hiç şaşırtıcı değildi. Önemli olan üst yönetimin bu algısını devam ettirebilmekte. Çok sevdiğim bir iletişim danışmanı Beth Collier, üst düzey yönetici iletişimlerinde dikkat edilmesi gerekenin ayrıcalıklı olma konusunu rafa kaldırmak olduğunu dile getiriyor. Son dönemde dillerden düşmeyen hizmetkar liderlik ifadesi de aslında, aynı gemide olduğumuzu unutmayalım anlamına gelmiyor mu?
  • Çalışanlarıyla konuşması gereken liderin en doğal halini yakalamak çok değerli. Birlikte çalıştığımız üst düzey yöneticilerle akıllarına çok gelmeyen, sıklıkla gitmedikleri mekanlarda buluşarak onlara çalışanlarının farklılıklarını anlatıyoruz. Üretim sektöründe alanında lider bir şirketin genç CEOsu “Ben de bunları söyleyebilirdim aslında…” dediğinde işlerin yoluna girdiğini anladık. O da konuşabiliyordu, ama konuşmuyordu.
  • Sosyal medya ajansına dikkat çekelim: Markanın kurumsal imajı ile üst yönetimin imajının birbirinden çok farklı noktalarda ayrışması gerektiğine inanıyoruz. Örneğin geçtiğimiz hafta bir markanın “CEO’muzun kurumsal içeriklerimizi hoş bir sözle repost etmesi yeterli geliyordu, gelmez oldu.” demesi bize hikayeciliğin başarısını bir kez daha hatırlattı.
  • Üst yönetim onlardan gerçek bilgileri saklayan, verileri yumuşatarak ileten orta kademe yöneticilerden şikayetçi. Bu gibi durumlarda da performans görüşmelerinin geri bildirim seansları, ortak akıl platformları devreye girmeleri. Liderlerin iç süreçlerde ne denli aktif olması gerektiğinin her fırsatta altını çiziyoruz.

 

Ünlü şair Jacques Prévert görme engelli bir dilenciyle yaptığı kısa sohbette, para toplayıp toplayamadığını sorduğunda dilenci ona para kazanamadığını söyler ve şairden para ister. Prévert çok zor şartlarda yaşadığını belirtip, “Benim sana verecek param yok ama elindeki kartonda yer alan mesajı yeniden yazabilirim.” der.

Görme engelliyim, lütfen yardım edin yazan pankarta “Önümüz bahar, ama ben yine göremeyeceğim…” yazar. Birkaç gün sonra dilenciye nasıl olduğunu sorduğunda aylardır bu kadar para toplayamadığını öğrenir.

Hikayecilik, gerçeği anlatırken bile doğru ifadelerle süslemeyi, farklı bir açıdan bakabilmeyi ve konuştuklarımızın en iyisini söylemeyi hedefler. Birkaç ay sonra önümüz bahar, söylenecek çok şey olacak…

-feryal-

Makale: The CEO moment: Leadership for a new era, Temmuz 2020 McKinsey

Beth Collier: https://www.beth-collier.com

Fotoğraf: Van Gogh Çiçek Açan Badem Ağacı tablosu

Latest posts

blog-post

Bağlanmak ne demek?

Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …

29 Kasım 2021 4 dakika okuma

blog-post

Bir ricam olacak

Dört bir yanımızı yeni çalışma modellerine geçiş mitleri sarmışken, Büyük İstifa döneminin ülkemize …

21 Şubat 2022 4 dakika okuma

blog-post

Biraz duyguyla işlem tamam mı?

BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital …

10 Ocak 2022 2 dakika okuma

blog-post

Biz bir aile değiliz

İçinde bulunduğumuz pandemi koşulları, sosyo-ekonomik ve politik olaylar küresel boyutta şirketlerin %60’ının …

07 Şubat 2022 2 dakika okuma